středa 2. prosince 2015

Časování slovesa MUSET






Musel jsem se podívat do knihy.
Proč jsi musela zůstat doma?
Dnes musel vařit můj muž.
Byla nemocná a musela brát léky.
To by se muselo udělat jinak.
Museli jsme se vrátit domů.
Proč jste se museli vrátit?
Psi museli zůstat v zahradě.
Moje věci musely zůstat doma.
Zvířata musela utíkat před požárem.

Musím se pořádně vyspat.
Kdy musíš odejít?
Každý musí pracovat.
Moje dcera musí jít do školy.
Slunce musí vyjít každé ráno.
Musíme se obléct a jít do práce.
Musíte to odnést pryč.
Čaj musí být horký.
Moje matka musí brát léky, je nemocná.
Děti musí chodit do školy.

Budu muset jít domů.
Budeš muset jít se mnou.
Ten kabát bude muset jít do čistírny.
Tramvaj bude muset jet tudy.
Křeslo bude muset být u stolu.
Budeme to muset udělat rychle.
Budete to muset říct znovu.
Lidé budu muset počkat venku.
Sýry a mléko budou muset být v ledničce.
Světla budou muset zůstat zhasnutá.






Žádné komentáře:

Okomentovat